2011. június 17., péntek

Holmik. (Még csak a tervezett lista.)

Ma is elmentem futni, 3200 m lett a végeredmény (tudom, nem a legtöbb....), és utána szokásos módon tornázgattam kicsit (fenékre, hasra, és belsőcombra gyúrtam:D ).

Mint ígértem, most leírom, milyen listát állítottam össze. Rengeteg minden bekerült, ami "luxuscikknek" minősül, vagy épp csak számomra szükséges.
Szóval:
- hátizsák: 30-40-50 literes legyen, és az nagyon jó, ha önsúlya kb. 1,2 kg. Anya odaadta az Ő 36 literes túrahátiját. tökéletes:)
- 2 túrabot: eredetileg nem akartam vinni, de mindenki esküszik rá, hogy nagyon lényeges. Még nincs meg, kettőt fogok venni.
- rejtett övtáska (vagy sima övtáska): az iratoknak, készpénznek szükségeltetik. Amit Anyától kapok kölcsön, az egy vékony, lapos válltáska-szerűség, amit póló alá kell felvenni.
- hálózsák: olvastam valahol, hogy az már nagyon jó, ha a súlya 3/4 kg. Na hát én szülinapomra kaptam egy fél kg-osat :))) kifejezetten nyári, vékony hálózsák.
- túracipő: valaki túrabakancsot visz, az szerintem nyári menésre nem szükséges, és nagyon nehéz. Mivel nekem nem volt semmiféle ilyenem, vettem egy The North Face túracipőt februárban. Azóta sokszor volt a lábamon, jól betörtem (ahogy tanácsolták), és imádom. Hihetetlen kényelmes. (Ezzel amúgy eléggé pórul jártam: teljes áron vettem, nem volt olcsó. Az üzletvezető tanácsolta, hogy Szerinte vegyem meg, mivel 4 évszakos cipő, és így nem lesz leárazva. Erre másfél hónappal később 50%-os árengedmény, ugyanabban az üzletben, erre a cipőre.... :@)
- túraszandál: fontos, mivel délután, mikor már az aznapi szálláson vagy, az ottani mosáshoz/városnézéshez/főzéshez nem kell zárt cipőben lenni. Szellőzik és regenerálódik a láb. Az is lehet, hogy megpróbálok ebben is menni napközben, mert nagyon kényelmes a talpa:)
- műanyag papucs: egyértelműen zuhanyzáshoz, és esetleg még a délutáni bóklászáshoz.
- egy hosszúujjú: még nem döntöttem, melyiket viszem: egy nagyon vékony, hosszú feketét, vagy egy vékony polárt. (A polár egyenlő lenne az izzasztókazánnal egy júliusi spanyol estére, nemde?)
- egy hosszú túranadrág: lecipzározható térdben, és nagyon jó, vékony, könnyen száradó anyagból van. Lehet, hogy a gyalogláskor is hosszú nadrágban kell lennem.... Ezt majd kitapasztaljuk.
- egy rövidnadrág: délutáni ejtőzéshez:) (mindig, mikor nem gyaloglok; de még az is lehet, hogy akkorra is bevállalom)
- esőkabát: vettem a Decathlonban olyat, ami egy nagy zsákszerű köpönyeg. Azért ilyet, hogy beférjen alá a hátizsák is. 410 g a súlya, írják rajta.:))
- pólók: 1 vékony, fehér hosszúujjú (nap ellen, és estére), 1 fekete ujjatlan (kizárólag a délutáni időszakra, mivel ujjatlanban nem ajánlott nehezebb fajta hátizsákot cipelni; kikészíti a bőrt), és 1 Quechua rövidujjú (direkt ilyen szellőző, izzadságelvezető anyagból van)
- 3 bugyi, 3 túrazokni (szigorúan nyári! azért fontos erre költeni, mert sokat segít a vízhólyag kialakulásának megakadályozásában, elvezeti az izzadságot), 2 melltartó, 1 fürdőruha
- pizsamának való: 1 ujjatlan + vagy boxer, vagy vékony legging (még nem döntöttem)
- mikroszálas törölköző: kicsi, vékony, könnyű, jó nedvszívó képességű, gyorsan száradó.:) (Anna, utólag is hálásan köszönöm!:) )
- 1 sarong (nagyméretű, vékony strandkendő): lehet, hogy jól jönne:) súlya szinte semmi, de még gondolkodom rajta, hogy szükséges-e.
- 1 db 1 literes műanyag palack
- bicska
- műanyag "kanálgép" (nem teljesen az, mert ez ilyen összehajtható műanyag valami, amin van villa, kanál és kés.)
- sapka (volt, vagy jelenlegi mixátosok: mint Várkonyinak az a sapi, csak kisebb karimával, és szerintem kevésbé vicces:D )
- napszemüveg: enélkül szétsülnének a szemeim. Nyáron amúgy sem tudok meglenni nélküle, mert az erős fény nagyon bántja a szemem.
- kontaktlencsekészlet, szemüveg, szemüvegtok, kicsi kontaktlencse folyadék - számomra szükségesek.
- fél Vanish mosószappan: mosáshoz. ugyanis a nyilvános mosógépeknél 3+3 € egy adag mosás+szárítás... :O
- 2 Dove szappan: mosdáshoz, hajmosáshoz. (azért 2, mert nem olyan nagy többletsúly, és kint tuti sokkal drágább...)
- 1 szilárd hajbalzsam: olyan, mint a sima szappan. Ez könnyebb, és gazdaságosabb, mint a tubusosak.
- hajvégápoló :) : elengedhetetlen! a hajam tönkremenne balzsam és hajvégápoló nélkül.
- dezodor
- fogkrém, fogkefe
- 1 100-as csomag zsepi
- 1 tekercs WC-papír
- tamponok
- fültisztító pálcikák
- körömcsipesz
- hajkefe, hullámcsatok, hajgumik
- 1 eldobható borotva (oké, lehet nevetni, de azért valljuk be, lényeges... :D)
- füldugó, 2 pár: ha nem tudnék elaludni a zajtól
- 50-es naptej: evidens
- napozás utáni testápoló: eleinte biztosan nagy szükségem lesz rá.... és úgyis el fog fogyni.:)
- 1 csomag sebtapasz
- leukoplast (=téphető ragtapasz)
- 10*10-es méretű gézlap csomag
- Betadine
- tű + cérna: vízhólyag lekezeléséhez elengedhetetlen.
- 1 tubus Richtofit (izomlazító krém): előre látom, ahogy kenegetem vele megviselt vádlijaimat délutánonként a szieszta alatt.:D
- 1 kis tégely Nivea krém: univerzális kellék.
- szemcsepp (ez még nem biztos. bár vannak helyzetek, mikor jól jön...)
- orrcsepp: ha az orrom ilyen állapotban lesz akkor is, akkor nagyon fog kelleni. De még nem döntöttem.
- izotóniás por: Nővérem és egy, már Camino-t járt zarándok ajánlásával. Sokat segít az izmoknak, mert pótolja a kellő ásványi anyagokat.
- pár darab Algopyrin: lázcsillapításra, napszúrásra, torokgyulladásra.
- pár darab Cataflam: gyulladáscsökkentő.
- magnézium tabletta: ezt pl. már most úgy látom, hogy nem viszem, mivel az izotóniás porban gondolom a szükséges Mg-adag is megvan:)
- vékony madzag: szárítókötélnek. ha a közös esetleg tele lenne:)
- pár biztosítótű, ruhacsipeszek (a szárítókötélre), 1-2 karabiner (pl. ha a cipőmet levetem, és úgy gyaloglok, praktikusan fel lehet aggatni a háti külsejére)
- fejlámpa
- 1 könyv: erről sem döntöttem.... valami vékony, könnyű, ami esetleg több mint egy hétig kitart, és élvezetes.
AZ AJÁNLATOKAT VÁROM KOMMENTBEN. :)
- 1 füzet naplónak
- 2-3 toll
- fényképezőgép (kicsi, digit.) + töltő + memóriakártyák
- telefon + töltő + fülhallgató: viszek sok zenét:) nagyon sok esetben jól fog jönni.:)
- T-elosztó: ha a szálláson tele a konnektor.
- az összetákolt kisszótár, hasznos infókról jegyzetek, térképek: minden, ami eddig nagyon hasznosnak ígérkezik.

amiket nem kéne itthon hagyni:D :
- útlevél
- pénz (én mindent készpénzben viszek, mert iszonyat árak vannak a banki átutalásokkor)
- lényeges kártyák (személyi, lakcímigazoló, nemzetközi diák, EU-s egészségbiztosítási)
- repjegyek kinyomtatva
- orangeways jegy Bécs-Bp, visszafelé úthoz
- biztosítás

Hát ennyi. Tudom, soknak tűnik, de ha jobban belegondoltok, ezek mind elég fontosak. Természetesen ez a lista csak az én variációmat képviseli, biztosan mások sokkal kevesebbel indulnak el.

Ja, és ha bárkiben bármi észrevétel, kérdés, javaslat fogalmazódik meg, várom kommentben.:)

4 megjegyzés:

  1. Kicsi Adélka, én meghúznám a listát.. hajvégápoló, körömcsipesz,fülpálcika, dezodor, 1 db dove szappan kidobva..továbbá mosószappan is kidobva, majd átöblíted tiszta vízben a ruhád:)
    1 db toll bőven elég!mindent le kell redukálni!
    tampont sem kellene cipelned, majd megveszed ott!
    de majd akkor szelektálunk, ha lemértük a csomagodat:)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Anya, köszi a tanácsokat.:) a hajvégápoló sorsáról még nem döntöttem, körömcsipesz nem lesz, fülpálcika, dezodor, és 1 db dove szappan ellenben igen (de tanácsodra nem kettő lett belőle:)). és a mosószappant is viszem. azon gondolkodom, hogy levágom még a felét...

    (az előző, amit kitöröltem, ugyanez a komment volt, csak kijavítottam egy hibát)

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés