2011. június 16., csütörtök

Tervezés.

Még 22 nap. Az még olyan soknak tűnik... Bár ahhoz képest, hogy december óta erre gondolok, ez már igazán semmiség.:)

Elég korán nekikezdtem a tervezgetésnek, és mivel külön élvezetet leltem abban, hogy a camino-ról olvasok útleírásokat, nézegetek képeket, elég sok weblapon megfordultam. Két oldalon indítottam a kutatást: a gúglin, és a camino.lap.hu-n. A történelmi háttér-információkat a magyar nyelvű wikipedia oldalról szereztem be. (dióhéjban annyi, hogy ez egy híres, eredetileg keresztény zarándok útvonal, mely Santiago de Compostella-ba vezet. Szent Jakab sírja található ott, és mikor a középkorban megtalálták mumifikálódott testét, Róla elnevezve építettek oda egy várost.)
Santiago de Compostella-n kívül még két híres keresztény zarándoklat van: egy, ami Rómába vezet, és egy ami Jeruzsálembe. A 70-80-as évektől kezdett egyre forgalmasabb lenni a Camino del Frances, egyre több olyan ember indult útnak, aki nem keresztény vagy vallási okokból ment. (Vicces, hogy most is, mikor kikéred a zarándok-okleveled a Santiago de Compostella-i zarándokirodában, megkérdik, hogy vallási okokból indultál-e az útnak. Ha igent felelsz, egy díszesebb és aprólékosabban kidolgozott oklevelet kapsz, mint ha azt mondod nem...)
Na elég a szóból. Az általam böngészett oldalak:
http://camino.lap.hu/
http://hu.wikipedia.org/wiki/Szent_Jakab-%C3%BAt
http://www.camino2.freeweb.hu/ <-- itt találni a "Praktikum" menüpont alatt két fájlt, mindkettő nagyon hasznosnak bizonyult.
http://www.magicoalvis.it/santiago/RoadMap-01.htm <-- ezt kinyomtatom majd az útra, mert fontos a helységek közötti távolság.
http://camino.guthy.at/ <-- innen fényképeket nézegettem, nagyon szépek.
http://mike.blog.hu/
http://zarandok.blog.hu/
http://www.amicaminonk.hu/
http://camino-story.com/ <-- ez egy egész könyv az útról. Élveztem, ezért végigolvastam.:)

Azt hiszem, ezek a fontosabbak. Ezekből kaptam tippeket az odautazáshoz. Valaki Párizsba repül, valaki Barcelonába, és onnan valamilyen úton-módon eljut Saint Jean Pied de Port-ba, a "legelfogadottabb" kiindulópontra.
Fontos, hogy tudassam: a Camino nem egy bizonyos út! Valahol olvastam: "Az út ott kezdődik, ahol járni kezdesz rajta." Csak a cél azonos, de bárhonnan el lehet indulni, akár otthonról is. Mindezek ellenére a Francia út Saint Jean Pied de Port-tól kezdődik, a távolság 800 km.
A zarándokok általában elmennek (vagy gyalog, vagy busszal, vagy stoppal) Finisterrába is, a kontinens legnyugatibb pontjára, ahonnan a csupasz Atlanti-óceánra nyílik a kilátás. Mikor még nem fedezték fel, hogy létezik Amerika, azt hitték, ez a világ vége, innen ered a neve (finis+terre="a föld vége"). Finisterra még kb. plusz 100 km.

Július 8-a, reggel 6 óra. Ekkor indul a Ferihegyről a Wizz Air gépe Barcelonába, melyen remélhetőleg én is ott ülök majd.:) A jegyet április közepén foglaltam, 25 000 Ft-ért sikerült, poggyászdíj nélkül. Ezt utólag megbántam, mert rá kellett jönnöm a vinnivalók listáját nézegetve, hogy nem fogom tudni kézipoggyásznak felvinni a hátizsákom. Például viszek két túrabotot, és nagy valószínűséggel azok szúróeszköznek minősíthetők. További példának csak a naptejet kell említenem.:) És hát nem akarok mindent odakinn megvenni, ezért inkább mégis "veszek" poggyászdíjat, és a csomagom inkább feladom útipoggyásznak (ez további 4250 ft-omba fog kerülni.... ha jól emlékszem).
Barcelonából este 23:40-kor megy az egyetlen busz Pamplonába. Mivel én reggel fél 10re be is érek a reptérre, lehet megpróbálkozom a stoppolással, hogy ne vesztegessem el azt a napomat.:) Pamplonától még körülbelül 25-30 km Saint Jean-Pied-de-Port (továbbiakban SJPDP), a határon túl. Ezt  is vagy stoppal, vagy vonattal/busszal elintézem.:)
SJPDP-ben van egy zarándokiroda, ott kell kiváltani az ún. zarándokútlevelet. Ez egy olyan harmonikaszerűen kihajtható füzetecske, amiben pecséthelyek vannak, és ebbe fognak a zarándokszállásokon (és múzeumokban, templomokban, egy-két bárban) pecsételni. Ennek hiányában nem alhatok zarándokszálláson. Ügyelni kell arra, hogy azért min. kétnaponta legyen pecsét, mert akkor furán fognak nézni.

A zarándokszállások a legolcsóbb szálláslehetőségek. Mivel van, amelyik adományt kér, a többi pedig fix összegű (5 - 10-12 €/éj), én napi 8 €-val számoltam. Ennél több remélhetőleg csak nagy ritkán lesz.
Kajára is napi 8 €-val számoltam, vízre pedig nem kell költeni, mindenhol van iható vizű kút.

Az első szakasz 30 km-es lesz, át a Pireneusokon. Valószínűleg ez lesz a legnehezebb rész, mert 30 km-nél előbb szállás sincs... Szóval körülbelül ennyi van magából a Camino-ból megtervezve.:D
Úgy számoltam, hogy a továbbiakban is kell tartanom a 30 km-es napi átlagot, és akkor Finisterrába is el tudok menni gyalog (feltéve, hogy semmi nem jön közbe, ami megakadályozná). Ez a tempó azért fontos, mert augusztus 9-én jön kisebb Nővérem Barcelonába, és én is szeretnék addigra végezni a Camino-val.

Az útiköltségeken tudnék esetleg majd spórolni, ha legalább a kisebb távokat stoppal teszem meg. Elég kemény árak vannak... Például Barcelonából Pamplonába 30 € körül, Santiago de Compostellából Barcelonába már 50-60 € körül lehet jegyet kapni. Én remélve, hogy így jogosult leszek ottani diákkedvezményre, kiváltottam a nemzetközi ISIC diákigazolványt.

Eredetileg azért vettem július 8-ra az oda-, augusztus 16-ra a vissza jegyet, mert ha bármi kisebb sérülés miatt kényszerből pihennem kell egy-két napot, még így is végig tudjak menni a camino-n anélkül, hogy lekésném a haza tartó járatot. Így jött az ötlet, hogy abba a plusz másfél hétbe, ha ideálisan alakulnak a dolgok, szervezzünk programot!:) Két Nővéremmel elhatároztuk, hogy csak mi hárman szervezünk magunknak egy barcelonai városnézést. Kisebb Nővérem felkészül a fontosabb látnivalókból, és ideiglenes turistavezetőt játszva fog kalauzolni bennünket.:) Nagyobb Nővérem pedig direkt így szervezte a hazautazást, és így mindenkinek sikerült jegyet foglalni.:)
Egyébiránt kicsit vicces, hogy mindannyian 16-án utazunk haza Budapestre, és Barcelonából indulnak a repülőgépek, de mindhárman más járatra kaptunk olcsó jegyet.:D Én amúgy is egy berlini átszállással utazom Bécsig, és ott igénybe veszem a jól bevált orangeways buszjáratot: a bécsi reptérről a budapesti népligetig talán 2 és fél óra az út.... Ezeket a jegyeket már mind megvettem.

Fontos, hogy a fizikai kondíciómat legalább egy kicsit feljavítsam, mire indulok, különben nagyon komoly problémák lesznek a kimerültséggel. Ha előtte nem dolgoztatom meg őket, könnyen átlépem az izmaim teherbíróképességének határát. A folyamatos menés elég kemény lesz (szerintem most még egyáltalán nem tudom felfogni, mennyire el fogok fáradni), ráadásként jön a kb. 10 kilós hátizsák állandó súlya. A következő bejegyzésben részletesen leírom, miket fogok vinni. Súlyra nem tudom, összességében mennyit nyomhatnak. Azt majd a végén lemérem, valószínűleg reggel 5-kor indulás előtt a reptéren.:)

Még amik fontosak: biztosítást kötni, a hiányzó dolgokat beszerezni (például túrabotokat), szoláriumba járni (Nagyon fontos, hogy előzetesen legalább egy kicsit lebarnuljak, különben szénné fogok égni a spanyol tűző napsütésben.... valószínűleg így is lesznek problémák a leégéssel, de 50-es naptejen, egy napozás utáni testápolón, egy fejfedőn és egy fehér hosszúujjún kívül nem tudok többet tenni a helyzet elkerülése érdekében.), futni és bicózni járni, és egy kis kezdetleges, számomra fontos szavakból álló kis szótárt összeírni.:)
(Erdélyi Barátaimnak üzenem, hogy eszembe jutott a Tőletek tanult kifejezés: a traktorista barnulás!=)) hát én tényleg úgy fogok kinézni...... :)) )

De addig még három vizsga hátra van, és ezekre kell koncentrálnom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése